12 Haziran 2009 Cuma

La Mancha'lı Yaratıcı Asilzade Don Quijote


El Ingenioso Hidalgo Don Quijote De La Mancha
YAZAR: Miguel de Cervantes Saavedra

Alıntı:
..."Ben Don Quijote'yim," dedi Don Quijote;"yaşayanlara ve ölülere yardım etmek, ihtiyaçlarını karşılamak da mesleğimdir. Onun için söyle bana kim olduğunu; şaşırdım kaldım. Eğer silahtarım Sancho Panza'ysan ve öldüysen, şeytanlar seni götürmediyse ve Tanrı'nın merhametiyle arafa gittiysen, kutsal anamız Katolik Kilisesi'nin, seni içinde bulunduğun azaptan kurtarmaya yetecek yardımları vardır. Ben de kendi adıma, bütün varlığımla yardımda ona katılırım; onun için durumunu açıkla ve kim olduğunu söyle"
"Lanet olsun!" diye cevap verildi. "Saygıdeğer La Mancha'lı Don Quijote, zat-ı alinizin istediği kişinin başı üzerine yemin ederim, ben silahtarınız Sancho Panza'yım; hayatım boyunca da hiç ölmedim. Valiliği bıraktım (sebeplerini anlatmak için daha uzun bir zaman lazım) ve dün gece bu kuyuya düştüm; karakaçanımla birlikte buraya gömüldüm;o da burada yanımda, inanmıyorsanız sorun."...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder